קרית מוצקין: תחנה אוטובוס חדשה מול בית בית הכנסת המרכזי פועלת בשבת

    ארי וידר No Comments on קרית מוצקין: תחנה אוטובוס חדשה מול בית בית הכנסת המרכזי פועלת בשבת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תחנת אוטובוסים חדשה שהוצבה בסמוך לבית הכנסת הגדול בקרית מוצקין מעוררת סערה בקרב המתפללים בעקבות חילולי השבת אל מול בית הכנסת.

    לאור העובדה שהתחבורה הציבורית מתחילה לפעול עוד לפני צאת השבת מדובר בחילול שבת מרכזי אל מול בית הכנסת המרכזי בעיר.
    מתפלל בבית הכנסת סיפר: "האוטובוסים לוקחים אנשים לים ובחזרה כל הזמן. זה לא ראוי שהאוטובוס יעבור ליד בית הכנסת ויעצור בתחנה ממול. גם לא נעים שמתפללים שיוצאים מבית הכנסת בשבת צריכים לראות בתחנה אנשים, במיוחד נשים בלבוש לא צנוע, בדיוק בכניסה לבית הכנסת. יכלו להציב את התחנה הזו במקום קצת יותר מרוחק".

    גם הרב הראשי של קרית מוצקין הרב דוד מאיר דרוקמן גינה את ההחלטה להציב את תחנת האוטובוס אל מול בית הכנסת ואמר לעיתונות המקומית "היתה אפשרות לשים את התחנה גם בצד השני. אם ראש העיר, חיים צורי, היה רוצה, התחנה הייתה במקום אחר".

    בעיריית קרית מוצקין אמרו בתגובה: "בפינת הרחובות גושן-קק"ל מבוצעות עבודות שדרוג של הכיכר והסדרי התנועה, בהתאם לתכנון של יועץ תחבורה בכיר, משרד התחבורה ומשטרת ישראל. בנושא מיקום התחנה, ראש העיר היה זה שהחליט לשנות את מיקומה, והתחנה הוזזה על מנת שלא תמוקם מול הכניסה לבית הכנסת, מתוך התחשבות ברגשות המתפללים. במקביל, הנחה ראש העיר את מנכ"ל העירייה להוציא מכתב לחברת אגד להימנע מהפעלת אוטובוסים טרם יציאת השבת".



    0 תגובות